Frans-en-Jolanda-Kreta-2010.reismee.nl

Ellotis Villas Kreta geboekt voor september

Vandaag hebben we onze vakantie voor september 2010 geboekt! We hebben besloten 10 dagen naar Kreta te gaan. We hebben bij Eliza was here geboekt,een heel andere vakantie dan de standaard strand vakantie. Eliza noemt het 'ver weg van de massa, op zoek naar de onontdekte plekjes waar je altijd verblijft in de rust en stijl van het land'. Nou, dat klinkt toch veelbelovend niet

Tongue out
?

We hebben gekozen voor een leuk plaatsje (Vamos) en verblijven in de 'Ellotis Villas'.

We hebben er een huurauto bij dus van hieruit gaan we flink wat kilometertjes rijden om Kreta te bekijken

Laughing
. Ik heb de Capitoolgids en de ANWB -gids van Kreta al ingeslagen...
Wink
.Heerlijk uitkijken naar deze vakantie, maar eerst nog Florida in April
Laughing
!

Ellotis Villa's in Vamos

The village of Vamos in Crete

Hetdorpje Vamos

vamos-old-village-b.jpg

Reacties

Reacties

Vera Valk

Hallo reizigers,
Wij hebben ook Ellotis Villas geboekt en gaan in de zomerperiode 2010. Wij kijken er nu al naar uit naar deze mooie bestemming! Het lijkt ons ook helemaal super, vooral dat privé zwembad en super grote BBQ in de tuin.

Als je nog meer informatie wilt over de omgeving van Vamos, check dan www.vamossa.gr. Een hele leuke site, ook interessant als je van wandelen houdt én nog meer van het echte Griekse leven wilt genieten.

Have fun! Greetz,
Vera

Jolanda

Hoi Vera,

Wat leuk dat jullie ook naar Ellotis Villas gaan, laat maar eens weten hoe het was als jullie terug zijn! (Het duurt nog wel eventjes helaas). Ik ben erg benieuwd, het lijkt me supermooi en gezellig. Ik heb ook de site bekeken die je doormailde, erg handig! Dank je wel voor de informatie. Avast heel veel plezier en geniet er maar lekker van t.z.t!

Eunice van Dijk

Wij kunnen uit ervaring spreken, zijn al twee keer in Ellotis Villas geweest, in 2007 met z'n tweetjes
in een drie persoonsvilla en in 2008 in de vijf kamer villa, met vier personen, dat was echt heerlijk.
Nu hebben we voor Oktober weer deze villa geboekt, met mijn ouders, omdat mijn moeder niet heel goed ter been is is het voor haar heerlijk, zo'n ruim huis, met alles er op en er aan, vooral als we eens een dag zonder haar op stap gaan, maar ook de vorige keren zijn we wel thuis gebleven, het is er zo rustig en relaxt.

Toen wij de eerste keer naar Ellotis Villas gingen, landen we op Heraklion, dat was savonds, en al erg donker, we zijn toen behoorlijk verkeerd gereden, het is belangrijk dat je vanaf Heraklion langs Rhetymno, en door Georgiopolis naar Vamos rijd.
Deze keer landen we in Chania.

Het Dorpje Vamos is heel leuk om door te wandelen, en bij “The Sterna of Bloumosifis” was toen wij er waren ook wifi, dus met een eigen laptop, kon je met thuis een mailtje wisselen.
Het is er ook gezellig om te eten, en als ik mij niet vergis staat het vermeld in de reisgids van de ANWB (deze heb ik even uitgeleend, en kan het niet checken), maar aan de rand van het dorpje was nog een leuke gelegenheid, waar je in de tuin kon eten, het was erg lekker maar ook heel goedkoop, alleen kan ik zo niet meer zeggen waar het precies was of hoe het heette, het leek meer op een particuliere eetgelegenheid.
Kreta is heel leuk om wat routes te rijden, en de Griekse salade is heel lekker, je kan het makkelijk als maaltijd voor tussen de middag eten.

En er is zelfs een Liddl op de weg naar Rethymno, soms best handig voor wat boodschapjes, en de bakker zit in een zijstraatje voorbij “The Sterna of Bloumosifis” vanaf de Villa's, in Vamos.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, in ieder geval
een hele fijne Vakantie gewenst.
Eunice

Cynthia

Hallo Reizigers,

Wij zijn in 2009 ook samen naar Ellotis geweest en aan de foto's te zien zaten wij in hetzelfde huisje, wij hebben toen ook nog een bericht achtergelaten over het voetbal kanaal waar je het NL elftal kon bekijken, we waren daar namelijk tijdens het WK.

Ook stond er dat de mensen goed voor Tommie de kat moesten zorgen (de grijs met witte) ik was benieuwd of jullie dat ook gezien hebben?

Cynthia

Foutje we zijn in Juni 2010 geweest jaartje ernaast ;)

Jolanda

Hallo Cynthia, ik dacht me dat wel te kunnen herinneren. Grappig! Wij hebben in ieder geval goed voor zwart-witje gezorgd.

Cynthia

Wij gaan dit jaar weer!!!!!!!!

alleen dan met de kleine :) 8 juni vertrekken we weer!! en we zitten er weer met voetbal daar :) zooowww zin in!

Gaan jullie nog een keertje terug?

Jolanda

Hoi Cynthia,

Laat me weten hoe het was ik ben benieuwd! Ik was een beetje bang dat het in Griekenland na de crisis anders zou zijn. Ik hoop dat het nog net zo goed is. Lekker eten in het dorpje, ook weer goed voor zwart-witje zorgen he: -). Je kunt me ook mailen via reiziger68© gmail.com. Veel plezier!

Cynthia

Beetje laat maar beter laat als nooit toch :)

We hebben echt super genoten we zaten in het rechterhuis bij de ingang die wat hoger ligt zeg maar :)

De restaurantjes zijn er nog allemaal en we hebben vrij weinig van de crisis gemerkt moet ik zeggen.

Met een kindje is het toch wel een andere vakantie geworden, maar wat kun je genieten als die kleine ligt te slapen op zijn eigen kamer en wij heerlijk elke dag aan het zwembad lagen met een boekje en de stilte (noujah op de herrie krekels na dan )

We wilde nu weer gaan boeken en wat blijkt...voor die kleine die in dec. 2 word moeten we de prijs van een volwassen persoon betalen echt niet normaal ben al met Eliza in overleg. Aangezien we voor de 3e keer willen gaan en de 4e keer met Eliza dan weggaan.

Ojah zwart witje was er dus nog steeds en zag er super goed uit :)

Nu naar een alternatief aan het zoeken maar kan niets vinden heb jij misschoen nog een tip??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!